Info om juleforestillingen 2019– hold deg oppdatert!

oktober 8, 2019 av Elin Rusti - Ingen kommentarer

Info om elevforestillingen  «Rødhette» Følg med på endringer! 

 

Billettsalg:    https://www.bolgenkulturhus.no/program/

Forestillinger:

Gruppe A: Tirsdag 26. nov, Onsdag 27.nov. kl. 18.00 , Lørdag 30 nov. kl. 14.00

Gruppe B: Torsdag 28.nov., Fredag 29. nov. kl. 18.00 Søndag 1. des kl. 14.00

  • Oppmøte forestillingsdagene: 
  • 1. akt, 1 time før forestillingen starter (17.00/13.00)
  • 2. akt, når forestillingen starter (18.00/14.00) ( se eget oppsett for noen partier)
  • Enkelte partier får beskjed senere om  senere oppmøte.

Det er mye informasjon så et HOT TIPS! Kryss ut  det som gjelder ditt barn, så er det lettere å følge med på dokumentene. Kursnummer er fint å kunne for da finner du lettere ut hva som gjelder deg. Kursnummer finner du på timeplanen.

 

Timeplan_2019-2020_oppdatert_til webhvis du er usikker på K nr. til partiet 

Dagene i Bølgen

VIKTIGE DOKUMENTER! LAST NED OG FØLG MED! 

Foreldremøte for dere som som har satt dere opp som dansevakt blir 13. nov kl. 18.00 på Sanden/Bølgen 

 

Klikk her Rekkefølge, A+B Rødhette – 19sept

Klikk her PRØVEPLAN 2019 RØDHETTE

Klikk her Garderobefordeling 2019

Klikk her Dugnadslapp 2019

Klikk Her Aktivitetsleder å følge barn     

Klikk Her Avviklingen bak scenen   Ikke noe du må pugge, (kun for å ha det litt forutsigbart) pedagoger vil gi dere beskjed i gangene. Vent på beskjed.

Klikk Her  SLIK VIL VI HA DET PÅ BØLGEN

 

Husk alltid å ha med: Ekstra hårstrikker, hårspenner/nåler, hårnett (til klassisk), hårspray, ekstra par hudfargede strømper og hudfarget undertøy- med mindre du får beskjed om noe annet.
Sminke; pudder, rouge, mascara, lipgloss med litt farge, eyeliner, mørk øyenskygge. Dette kan kjøpes rimelig på Hennes & Mauritz.

Regler som må følges på Bølgen:
Vær snill å gå igjennom disse punktene med barna også: 

  • Holde lavt støynivå.  Ingen løping i gangene. For å  aktivisere og korte ned ventetiden,  ta gjerne med spill, (ikke voldelige spill, de blir tatt fra barnet!)  bøker, tegnesaker, blader, kortstokk osv.
  • Gi beskjed til en voksen dersom du må forlate Bølgen.
  • Du har ansvar for dine ting og kostymer. Må henges opp!
  • Ikke lov å gå i butikken eller  spise mat i kostymer.  Ta med ting som kan tas over (hettejakke/joggebukse etc)  Holde det ryddig, kast søppel!
  • Må ha med ordentlig og nok mat som gir langvarig energi.   Det blir en lang dag og mette mager er essensielt.
  • Minimalt med sukker!
  • Drikkeflaske MÅ være med.
  • Foreldre og foresatte til små barn:  Husk å sjekke ut barnet før du tar det med deg! 

Prøver 16.og 17. nov er her på studio Nille. De danser dansen sin og kan gå hjem etter de har danset sin dans.  Oppsett kommer, men vi gjør rekkefølgen. sjekk prøveplanen

PRØVENE på Bølgen:

Fredag 22. november  Gruppe A  1. akt. 16.15- 19.30 / 2. akt. 19.30 – 22.30 ( eller når de er ferdig å danse)

  • Alle elever møter i storsalen. Ingen skal løpe rundt i huset for Sanden Cafè har gjester!
  • Ingen elever bak i garderobene.
  • Etter de har danset sin dans, tar pedagogene med partiet og viser dem garderoben og fortelle hvor de skal møte til generalprøver og forestilling. Etter dette kan de gå hjem.
  • Vi har ikke følgere/dansevakter denne dagen, så foreldre til småfolk må helst passe på sine
  • Uten mat og drikke duger helten ikke.

Vi må alle sammen sørge for at det er god stemning, og gjøre vårt ytterste for at alle får en trygg og positiv opplevelse under arrangementet.  Vi gleder oss, dette blir gøy!

Lørdag 23. november Gruppe B   1. akt. 10.00-15.00/ 2. akt 14.30-20.00   Øve applausen  mellom 1. og 2. akt ca. kl. 14.30 Den er veldig viktig å bli med på, for neste gang vi sees, blir på gruppe B sin premiere .  Applausen er også et nummer i forestillingen og må øves på og det er helt nytt oppsett!! 

  • Alle elever møter i storsalen, noen elever skal kanskje prøve kostymer, men da får dere beskjed.
  • Etter de har danset sin dans, tar pedagogene med partiet og viser dem garderoben og fortelle hvor de skal møte til generalprøver og forestilling .
  • Vi har ikke følgere/dansevakter denne dagen, så foreldre til småfolk må helst passe på sitt barn. Uten mat og drikke, duger helten ikke.

Søndag 24. nov. Gruppe A Generalprøve (sminke og kostymer)  11.00-19.00

  • 1. akt møter i garderobene kl. 11.00. 2. akt møter i storsalen. Kl. 12.00 starter vi med applausen for Gruppe A.
  • Når vi er ferdig med applausen starter vi 1. akt.
  • 2. akt ser på 1. akt og 1. akt ser på 2. akt.  1. akt henter tingene sine og setter seg i salen. Vi roper opp et og et parti i salen og inn til garderober for ikke å få fullt kaos, så lytt til beskjeder.
  • Når alle er i garderobene og dansere er klare, starter vi 2. akt.
  • Når vi kommer til barna 5-6 år og 6-7 år  stopper vi hele forestillingen og de små får sin sceneprøve. Fortsetter med forestillingen etter det. Vi gjør applaus helt til slutt denne søndagen,  så håper ikke så mange går.  Men det er sikkert noen som går, men vi burde ta det slik det skal være for å få øvelsen.
  • Cathrine står ved scenen og møter Dansevakter med lister/ skilt til 2. akt. elever
  • uten mat og drikke, duger helten ikke.

 Mandag 25. november Gruppe B Generalprøve (sminke og kostymer)  (16-23.00)    1. akt kl. 16.00/ 2. akt kl. 17.00
Generalprøven starter ca. 17.20

  • Denne dagen får 5-6 / 6-7  sin scene og kostymeprøve før vi starter 2. akt.  OBS! de kan gå når de har danset sin dans fordi det er sent. Vi øver ikke applaus, men de miste får øve litt før vi starter 2. akt.
  • Cathrine står ved scenen og møter Dansevakter med lister/ skilt til 2. akt Dansevakter
  • 1. akt møter i garderobene kl. 16.00 og 2. akt møter i storsalen kl. 17.00.
  • 2. akt ser på 1. akt og 1. akt ser på 2. akt.  når  1. akt har danset,  henter tingene sine og setter seg i salen. Vi roper vi opp et og et parti fra salen og inn til garderober for ikke å få fullt kaos.
  • Dere kan gå etter at dere har danset denne dagen. gjelder kun fredag og mandagen på prøvene.

Vi er i en kreativ prosess, det er mange mennesker som skal lære inn og utganger. D.V.S. at det kan bli forsinkelser, men vi jobber på spreng for at det ikke skal bli det.

Ta med mat og drikke og masse godt humør 🙂  Vi har ingen barnepassere fredag og lørdag, så veldig fint om foreldre til de minste barna venter på dem.

Håper alle gleder seg til å være med i vår «danseCup » som varer dagene fremover. Her knytes kontakter på tvers av gruppene, noe som er verdifullt og lærerikt 🙂

Spør om du lurer på noe, men sett deg inn i alt. Det er mye logistikk, men vi pleier å få det til. Alle er behjelpelige med å få det fint og gøy!

MERK! Når du leverer og henter barnet til forestillingen: Husk å sjekke inn/ut barnet hos Dansevakten før du går,  så de som har ansvaret klarer å holde oversikten. Gi beskjed til andre som bringer barnet.